۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

روز8 مارس در مونترال


زنان در روز 8 مارس در سراسر جهان گرد هم می آیند تا دستاوردهای خود را گرامی بدارند و تجدید پیمان کنند که برای دستیابی به آزادی و برابری زنان درکلیه نقاط جهان از پای ننشسته و به یاری یکدیگر بشتابند.
در یک قرن گذشته در جهان مبارزات برابری خواهانه زنان دستاورد های بسیاری داشته است. اما زنان ایران تحت سلطه قوانین زن ستیز اسلامی در شرایطی قرار دارند که حقوق اولیه انسانی شان همواره نقض میشود

زنان ایران یک قرن است که برای دستیابی به برابری و آزادی تلاش می کنند، وضرب و شتم، دستگیری، زندان، شکنجه و تجاوز رژیم سرکوبگر قرون وسطایی نتوانسته خللی در مبارزات آنان وارد آورد .جنبش زنان یکی از پایه های اصلی جنبش آزادی و برابری خواهی در ایران است، و از جنبش های برابری خواهانه جهان غرب و شرق تاثیر پذیرفته و بطور یقین در اعتلای این جنبش ها نیز اثر گذار خواهد بود.در شرائط کنونی علاوه بر بیکاری، گرانی ، فقر وخشونت وناامنی سایه جنگ هم بر سر آنان سنگینی میکند.
زنانی چون خانم نرگس محمدی عضو کانون مدافعان حقوق بشر به 6 سال حبس محکوم شد. دیگرانی مانندنسرین ستوده وکیل مدافع بسیاری از زندانیان وبهاره هدایت فعال زنانا که در دوران محکومیت خود بسر میبرند علاو بر اینکه زنانی چون زینب جلالیان و....و.... بسیاری دیگر زیر حکم اعدام اند .
ما در این راه پر پیچ و خم به حمایت تمامی آزادیخواهان جهان نیاز مندیم.

‎ ‎
لغو قوانین زن ستیز در ایران
لغو احکام اعدام
آزادی زندانیان سیاسی
مجازات آمرین و عاملین جنایات 33 سال گذشته
نه به جنگ نه به مداخله نظامی
نه به رزیم اسلامی
آری به ازادی و دموکراسی
آری به هبستگی زنان در جهان خصوصا در خاور میانه